Implementatie van het ontwikkelde logo en huisstijl in een dynamische website. Qua vormgeving moest het een moderne, maar sfeervolle feel krijgen. De website is in het Joomla CMS ontwikkeld, waarin speciale modules, waaronder een Restaurant menu component, zijn geïmplementeerd. Tevens is de website technisch geoptimaliseerd voor zoekmachines (SEO). De website is juli 2012 opgeleverd en GEWOON! webdesign verzorgd het technisch beheer van de website. Begin 2015 is de website gemigreerd naar versie 3 van het Joomla CMS. Medio 2017 is er een SSL certificaat geïmplementeerd t.b.v. de veiligheid van de bezoekers van Brasserie 1718.

De doelstellingen waren als volgt:

  • Klant moet makkelijk zelf de inhoud van de website kunnen aanpassen;
  • Website moet vindbaar worden op de eerste pagina van Google via verscheidene woord combinaties (bijvoorbeeld "Restaurant Hoogwoud" en "Brasserie Hoogwoud");
  • Ontwikkeling van een duidelijke herkenbaar logo en huisstijl;
  • Toepassen van de ontwikkelde huisstijl in een Joomla template.